We live, just to forget what we came to do

D, jag vet inte vad du vill att jag ska skriva för tillfället, men I got nothing to write.

Nyss var jag på BRG med N & R och chillin'. Alltså det där stället är inte my typical place to be, men idag var det ett riktigt tungt mode. Det spelades hiphop mestadels och några lite alternative rock man gillade back in the days. Men as I said, modet var chill. Michael Jackson, Dr. Dre & Snoop Doggy Dogg shit spelades. Ni vet how I roll. Men nu är man back home, till mina cookies. Oh, what I've missed you. Jag älskar kakor, from the bottom of my heart, fuck all y'all.

Yo, jag tänkte på en sak idag. Ni vet det där citatet "Make your haters, your motivators"? Alltså varje gång jag har sett det där fucking lame ass citatet, har jag alltid tänkt att what the fuck, ingen hatar på dig för ingen bryr sig om dig, maybe you hatin' on yoself, för "Make my haters my motivators" är almost for famous people only. I mean, vem ska hata på dig så mycket att du inte tror att du kommer lyckas? För if that's the case, då är du inte surrounded with the people you're supposed to be with. Men sen. Ja, det finns ett MEN och det finns ett SEN. I came across a hater igår. Jag och mina vänner har some plans for our future, vilket innebär flytt and some other shit. Jag delade med mig till en annan kompis om våra planer, and he laughed at me. Grejen är, jag vet att han drev y'all, men med honom, the way I know him, så brukar han alltid ha ett allvar bakom sitt "jag driver". Och när vi pratade, så skrattade jag bort det, men inside, tänkte jag på att mayn, I gotta do what I gotta do. Om inte någon tror på dig, så måste du tro på dig själv. Yani, du ska alltid tro på dig själv, vare sig du har andra som är där för att stödja eller andra vänner som är där för att störta. Men alla vi vet att när man har den där majoritetskänslan, det där moralstödet, så mår man mycket bättre. När man står där, empty handed, blir det mycket svårare att våga ta sina steg vidare från A till fucking B. Men get this - LIFE ISN'T SUPPOSED TO BE EASY. Jag fattar INTE människor som tror att livet kommer gå som en dans på rosor. Like "Jag vet, jag vill, jag kan, men det är fett svårt, åååh.". Bitch please. Vem faaaan sa att livet skulle vara lätt? Tror du att allt kommer gå your way? Nej. Hinder efter hinder kommer komma by your way. Allt handlar om att förbereda sig för det värsta, and suck it up like a goddamn man. Don't act like a pussy. Pussys don't get anywhere.

Så, for all you haters, som hatar, som trycker ner folk för att må bättre, som inte tror på sina vänner eller som helt enkelt lägger hat på sig själv - Step the fuck up. Ha inte fördomar, lev ditt liv, så lever alla andra sitt. Och jag lovar att allt kommer gå så mycket lättare. Hela tiden. För ju mer fokus du lägger på dig själv, desto längre kommer du. And what doesn't break you, only makes you stronger. You feel me nigguz? I feel myself på den punkten, just gotta say, hey-hey-heey!

Ps. D, jag vet inte really what you're getting at, men ska försöka please your needs ahaight you feel me?

L

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla har fördomar på det ena eller andra sättet. Det är något som man inte helt enkelt kan rå för.

Kan vara grovt eller mildt.

2011-10-07 @ 14:13:33
Postat av: Anonym

Ofc, men livet vore så mycket bättre om alla bitch ass people höll sina fördomar för sig själva, don't you think? :)

2011-10-07 @ 19:37:10
URL: http://nofuckingareacode.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo absolut! men det ligger i den mänskliga naturen helt enkelt och kommer tyvärr att förbli.

2011-10-08 @ 19:52:55
Postat av: Anonym

True fucking story.

2011-10-08 @ 20:14:08
URL: http://nofuckingareacode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0